Patricio Wang

Graag nodigen we u uit voor een presentatie van de Chileens-Nederlandse componist. | Le invitamos a la presentación del compositor chileno-holandés.

10 november // 20:00-22:00 // Art Singel 100

Adres | Lugar: Singel 100, Amsterdam

Vijftig jaar na de staatsgreep in Chili neemt Patricio Wang ons mee langs de vele wegen en kruispunten waarlangs zijn muzikale carrière zich heeft voltrokken. Van een optreden als popgitarist in het Chili van de jaren zestig, het conservatorium, het Nieuwe Chileense Lied in de jaren 70, aankomst in Nederland, tot aan zijn huidige internationale successen als multi-instrumentalist in groepen als Quilapayún en Amankay maar ook in de legendarische groep voor hedendaagse muziek Hoketus en in wereldberoemde orkesten zoals het Concertgebouworkest. Hij laat ons getuige zijn van zijn kennismaking met zijn leraar Louis Andriessen en met de Nederlandse muziekcultuur van de jaren 70 waarin groepen als De Volharding en Hoketus verbazingwekkende raakvlakken bleken te hebben met zijn ervaringen in Chili. En we krijgen een inkijkje in zijn ideeën over componeren gevoed door de twee muziekwerelden waarin hij zich thuis voelt. Het maakt hem tot een unieke persoonlijkheid binnen de muziekcultuur zowel in Chili als in Europa.
Hij zal ook zijn tweetalige uitgave ‘Música en Exilio – Muziek in Ballingschap’ presenteren.
Het consulaat van Chili biedt een glas wijn aan.
Voertaal Spaans. Er is ruimte voor vragen.

Vrijdag 10 november 2023 // 20.00 – 22.00 uur
Art Singel 100, Singel 100 Amsterdam (10 minuten lopen van het Centraal Station; één halte met trams 13 en 17, Nieuwezijds Kolk).

Entree €7,- voor niet-leden, leden gratis.

Bij voorkeur reserveren via secretario@asociacioneae-amsterdam.nl
of per whatsapp naar 06 2804 6501

Cincuenta años después del golpe militar Patricio Wang nos cuenta de como se desarrolló su carrera musical en exilio. De guitarrista de pop en los años 70, el conservatorio, la Nueva Canción Chilena de los años 70, la llegada a los Países Bajos hasta sus éxitos internacionales de hoy en día como multi-instrumentalista en grupos como Quilapayún y Amankay o en el legendario ensamble de música contemporánea Hoketus, también en orquestas de fama mundial como el Concertgebouworkest. Nos habla también del encuentro con su maestro Louis Andriessen y la cultura musical de los años 80 en la que grupos como De Volharding y Hoketus curiosamente le recuerdan algunos aspectos de sus experiencias en Chile. Así se ha forjado una personalidad única tanto dentro de la cultura chilena como europea.
También presentará su libro bilingüe ‘Música en exilio – Muziek in Ballingschap’.
El consulado de Chile ofrece un vino de honor.
La presentación es en español.

Viernes 10 de noviembre 2023 // 20.00 – 22.00 horas
Galería de Arte Singel 100, Singel 100 Amsterdam (10 minutos de la Estación Central; una parada con tranvías 13 y 17, Nieuwezijds Kolk)

Entrada €7,- para no socios; socios gratis.

Preferiblemente haga su reservación por medio de secretario@asociacioneae-amsterdam.nl
o por whatsapp  06 2804 6501