Literair & cultureel centrum Huis de Pinto

Concert Olga trio

Adres | Lugar: Huis de Pinto. St. Antoniesbreestraat 69
1011 HB Amsterdam

Huis de Pinto y el Ateneo Cultural Hispánico de Amsterdam presentan:

El viernes 21 de junio a las 20:00

Un conjunto de música de cámara formado por
estudiantes de máster del Conservatorio de Rotterdam. Esta vez es el turno del Trío Olga, formado por Iryna Neporozhnya Osnach violín, Efstratia Chaloulakou
violonchelo y Celia Cortés Manzanares piano. Iryna, aunque su nombre sugiera lo contrario, nació y creció en España, al igual que Celia; Efstratia es de ascendencia griega. Iryna participó en la gira de otoño 2023 de la Joven Orquesta Metropole, Efstratia grabó recientemente una composición dedicada a
ella para violonchelo solo, y Celia, además de ser una pianista de talento, ejerce también como musicoterapeuta.
Esta noche, el Trío Olga interpretará obras de música de Laura Vega, compositora española nacida en Gran Canaria, Elena Kats-Chernin, compositora australiana nacida en Tashkent y Aleksandra Tonelli, compositora argentina que trabaja como profesora de investigación artística en el Conservatorio de Rotterdam. Su trabajo siempre será explicado por los miembros del trío.
Por último, nos saltaremos los meses de verano y volveremos a empezar el
tercer viernes de septiembre con una nueva serie de conciertos interpretados
por estudiantes de máster de Rotterdam.

Fecha, hora y lugar:

| Vrijdag 21 junio | comienzo 20.00 uur | sala abierta 19.30 uur | Entrada € 6,50 | Stadspas € 5,00 | Amigos de van Huis De Pinto gratis.

Huis de Pinto: St. Antoniesbreestraat 69
1011 HB Amsterdam

Huis de Pinto en het Ateneo Cultural Hispánico de Amsterdam presenteren

Op vrijdag 21 juni om 20:00 uur

Het Olga Trio is een kamermuziekensemble opgericht om aandacht te schenken aan werken van belangrijke hedendaagse vrouwelijke componisten. In maart 2024 bereikte het pas opgerichte trio het eindpodium van het Spaanse Concurso Nacional de Interpretación de Obras de Mujeres Compositoras.

Deze avond komt onder andere muziek aan bod van Laura Vega, een Spaanse componiste geboren in Gran Canaria, Elena Kats-Chernin, een Australische componiste geboren in Tasjkent en Aleksandra Tonelli, een Argentijnse componiste die als Artistic Research Coach verbonden is aan het Conservatorium van Rotterdam. Hun werk zal telkens door leden van het trio van een toelichting worden voorzien.

Een kamermuziekensemble bestaande uit masterstudenten van het Rotterdams Conservatorium. Dit keer is het de beurt aan het Olga Trio, bestaande uit Iryna Neporozhnya Osnach viool, Efstratia Chaloulakou violoncello en Celia Cortés Manzanares piano. Iryna is, hoewel haar naam anders doet vermoeden, geboren en getogen in Spanje, net als Celia, Efstratia is van Griekse komaf. Iryna nam deel aan de najaarstournee 2023 van het Jong Metropole-orkest, Efstratia heeft onlangs een opname gemaakt van een aan haar opgedragen compositie voor cello solo en Celia is naast een getalenteerde pianiste ook actief als muziektherapeute.

Tot slot: wij slaan de zomermaanden over en beginnen de derde vrijdag van de maand september weer met een nieuwe serie concerten uitgevoerd door
masterstudenten uit het Rotterdamse.

Datum, Tijd en locatie

| Vrijdag 21 juni| Aanvang 20.00 uur | Zaal open 19.30 uur | Entree € 6,50 | Stadspas € 5,00 | Vrienden van Huis De Pinto gratis

Huis de Pinto:                                                                    St.  Antoniesbreestraat 69  1011 HB Amsterdam

Voeg uw header hier toe